[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 13، شماره 4 - ( 4-1387 ) ::
جلد 13 شماره 4 صفحات 458-461 برگشت به فهرست نسخه ها
همی‌آنوپی هومونیموس به عنوان تنها علامت سکته هموراژیک مغزی بعد از مصرف سیلدنافیل
دکتر مرتضی مهدی‌زاده ، دکتر محمدرضا خلیلی، دکتر حمیدرضا انوری اردکانی
استادیار- چشم‌پزشک دانشگاه علوم پزشکی شیراز
چکیده:   (1294 مشاهده)

هدف: توصیف علایم بالینی و فوتوگرافیک یک بیمار که بعد از مصرف سیلدنافیل دچار همی‌آنوپی هومونیموس چپ به علت خون‌ریزی در لوب اکسی‌پیتال راست شده است.

معرفی بیمار: مرد 63 ساله‌ای به علت تاری حاد دید هر دو چشم، پنج ساعت بعد از مصرف 50 میلی‌گرم سیلدنافیل مراجعه نمود. میدان بینایی، حاکی از  همی‌آنوپی هومونیموس چپ و MRI مغزی، نشان‌دهنده خون‌ریزی در لوب اکسی‌پیتال راست بود.

نتیجه‌گیری: خون‌ریزی داخل مغزی، یکی از علل همی‌آنوپی هومونیموس در میدان بینایی در بیمارانی است که سیلدنافیل مصرف می‌کنند.

· مجله چشم‌پزشکی بینا 1387؛ دوره 13، شماره 4: 461-458.

متن کامل [PDF 701 kb]   (209 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: چشم پزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mehdizadeh M, Khalili M, Anvari Ardakani H. Homonymous Hemianopia Visual Field Defect Following Sildenafil Consumption. 3. 2008; 13 (4) :458-461
URL: http://binajournal.org/article-1-451-fa.html
مهدی‌زاده مرتضی، خلیلی محمدرضا، انوری اردکانی حمیدرضا. همی‌آنوپی هومونیموس به عنوان تنها علامت سکته هموراژیک مغزی بعد از مصرف سیلدنافیل. مجله چشم پزشکی بینا. 1387; 13 (4) :458-461

URL: http://binajournal.org/article-1-451-fa.html

دوره 13، شماره 4 - ( 4-1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله چشم‌پزشکی بینا Bina Journal of Ophthalmology
Persian site map - English site map - Created in 0.047 seconds with 794 queries by yektaweb 3503